Off the beaten track / Gut versteckt

This is my favourite view along my favourite hiking route out of town. It’s easy to miss, not directly on any path, no sign. There are steps at the riverbank and when I approached them a little red lizard ran off to hide. I can’t remember when I had last seen a lizard.

I hope this region will remain peaceful, not become merely a suburb of the nearby city, not be overrun by tourists. I know there are more pretty little spots like this nearby and I hope a wanderer may still discover them by accident for a long time to come.

~~~~~

Das ist meine Lieblingsaussicht von meinem Lieblingswanderweg außerhalb der Stadt. Sie liegt ein bisschen ab vom Weg und ist deshalb leicht zu übersehen. Es gibt am Ufer ein paar Stufen und als ich darauf zu ging, lief eine kleine, rote Eidechse zurück ins Gebüsch. Ich kann mich nicht erinnern, wann ich zuletzt ein Eidechse gesehen hatte.

Ich hoffe, dass diese Region so still bleiben wird und sich nicht zu einem bloßen Vorort der nahe gelegenen Stadt entwickelt oder von Touristen überrannt wird. Ich weiß, dass es in der Gegend noch mehr schöne, kleine Plätze wie diesen hier gibt und ich hoffe, dass auch sie auch in Zukunft von Vorbeikommenden entdeckt werden können.

Advertisements

2 thoughts on “Off the beaten track / Gut versteckt

    • Schon, gell. 🙂 Ich hab schon meinen nächsten Ausflug in die Gegend geplant und mach mich auf den Weg, so bald es wieder etwas mehr Sonne hat.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s