Eurasian Jay / Eichelhäher

Although these birds live in my neighbourhood all year, I don’t get to see them very often. When I do, they don’t usually sit still. So when this guy was busily cleaning his feathers high up in a tree, I did my best to capture him with a totally inadequate 300 mm lens.

Obwohl diese Vögel das ganze Jahr über in meiner Nachbarschaft leben, bekomme ich sie nicht oft zu sehen – und wenn, dann sitzen sie nicht still. Als das Kerlchen neulich hoch im Baum emsig mit Federpflege beschäftigt war, tat ich, was ich konnte, um mit meinen mickerigen 300 mm ein passables Foto zu bekommen.

Advertisements

6 thoughts on “Eurasian Jay / Eichelhäher

  1. Wenn Du wüsstest, wie oft ich schon versucht habe, einen vor die Linse zu bekommen … Da kannst Du echt zufrieden sein mit Deinem Foto. Die Burschen machen zwar immer viel Lärm, sind aber auch immer schnell weg.

    • Oh, da hatte ich wohl Anfängerglück! An einem bestimmten Baum im Garten sieht man ihn öfter, aber dann eher in der Dämmerung, da geht nichts mit Fotografieren.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s